FANDOM

Geniusz zbrodni (ang. A Criminal Mastermind) - drugi rozdział pierwszej części gry Max Payne 2. Akcja tego epizodu rozgrywa się w remontowanej restauracji Vlada.

WprowadzenieEdytuj

Vodka

Payne wchodzi do restauracji Vlada

Payne opuszcza komisariat i jedzie do nowego lokalu Vladimira Lema o nazwie Vodka, by mu powiedzieć o śmierci Annie oraz sprawdzić jego wersję wydarzeń. Gdy dociera na miejsce, okazuje się, że w restauracji rozgrywa się strzelanina. Przez zamknięte drzwi Vlad prosi Maxa o pomoc. Payne wchodzi więc przez tylne drzwi.

Główna akcjaEdytuj

Pokonując kilku rywali, Payne spotyka Mike'a Kowboja, który uważa się za przyjaciela Vladimira. Rosjanin postanawia mu pomóc. Po bardzo długiej strzelaninie Maxowi udaje się dotrzeć do Vlada. Agresorami okazują się być ludzie Vincenta Gognittiego. Mike i Payne zabijają ich, jednak sam Vinnie ucieka, a Vladimir zostaje uratowany.

ZakończenieEdytuj

Rosjanin dziękuje Maxowi za ratunek i raczy go swym whisky. Mówi mu, że Gognitti to kryminalista - handluje on nielegalnie bronią, a swych konkurentów zabija. Tak zrobił między innymi z Annie. W późniejszym etapie okazuje się to jednak nieprawdą. Tymczasem policja zabezpiecza mniejsce strzelaniny.

CytatyEdytuj

  • Słowo harcerza, detektywie, zmieniłem swoje postępowanie, ewoluowałem na wyższy poziom. - Vlad do Maxa.

Ciekawostki Edytuj

  • Głos Vlada wpierw brzmi tak, jakby postać mówiła z radiowęzła. Jednak sam Rosjanin nie znajduje w owym pomieszczeniu, a w miejscu gdzie go spotykamy nie ma żadnego mikrofonu.
  • Jeśli gracz skorzysta z radiowęzła przed włączeniem automatycznej sekretarki, nie będzie możliwości jej użycia.
  • Jeśli Kowboj zginie w tej misji, to nie pojawi się w rozdziale "Na kursie kolizyjnym".
  • Śmierć Kowboja nie powoduje niezaliczenia misji.
Nazwa